Monitoringu IT infrastruktury a služeb spočívá v průběžném sledování a vyhodnocování stavu prostředků a charakteristik vybraných parametrů infrastruktury zákazníka.
Na monitoring IT infrastruktury lze pohlížet ze tří základních pohledů:
IT manažer
- Přehled o celkovém stavu a aktuální situaci v síti (manažerské reporty typu byl tu problém, už tu není).
- Dodržení parametrů a kvality služeb (QoS) poskytovaných businessu.
- Získání podkladů pro optimalizaci sítě, úsporu nákladů nebo opodstatnění výdajů.
IT Provoz
- Okamžitá informace o stavu sítě z pohledu funkčnosti.
- Schopnost rozkrýt a analyzovat konkrétní problém v datové síti.
- Detailní přehled o struktuře provozu na datové síti a top uživatelích (analýza komunikace mezi koncovými body v síti).
- Detekce chybných konfigurací sítě a síťových zařízení.
- Trasování spojení.
- Kvalita služeb - rychlá diagnostika zpoždění sítě, služeb a aplikací.
IT Security
- Proaktivní detekce anomálií v síťové komunikaci (zdroj, cíl, riziko)
- Odhalení bezpečnostních útoků (ZeroDay Attack, hacking, spam).
- Detekce nežádoucích aplikací a sdíleného obsahu (P2P, IM, streaming, …).
- Odhalení infikovaných zařízení v síti, zpětná analýza podezřelé síťové komunikace, detekce rizikových spojení na základě reputace.
- Kontrola dodržování bezp. směrnic a předpisů
Pro monitoring IT infrastruktury nabízíme řešení těchto výrobců: Flowmon, CISCO, GFI, WhatsUP Gold a další.